למידה מרחוק בעת מחלה

לעיתים ישנם אירועים אשר קוטעים את חיי השגרה. אירועים כמו מחלה, פציעה, מצב חירום או אפילו נסיעה לתקופה ארוכה לחו”ל עלולים לנתק זה מזה ילדים הרגילים להמצא שעות יחד בבית הספר. מרחבי הלמידה השיתופיים של ניפגש מהווים כלי מצויין לגשר על פערים הנוצרים במצבים אלה ולשמור על קשר בכל מקום ובכל זמן.

ניפגש בעת מחלה – לשמור על קו רציף בלמידה

עבור ילד אשר חולה במחלה המצריכה היעדרות ממושכת מבית הספר, השימוש בניפגש הוא משמעותי ביותר. זאת ניתן לשמוע מאריאלה בכתבה שנעשתה על ניפגש בערוץ הטלוויזיה הרוסי RTVi אשר בה מספרת אריאלה בגילוי לב על כך שבשל גידול סרטני אלים שהתגלה בראשה נאלצה להעדר מבית הספר לתקופה של שנתיים. בעזרת ניפגש יכלה לשמור על קשר רציף עם תלמידי הכיתה ולהיות שותפה ללמידה ולפעילויות שנעשו. כיתתה של אריאלה, הפעילה בניפגש, קיימה פעילויות כיתתיות ולימוד חלק ניכר מהחומר במקצועות השונים על גבי ניפגש. המורה העלתה למרחבי הלמידה סרטונים, מצגות, שאלות לדיון וחומרים נוספים אשר סביבם נערכו פעילויות שונות להם אריאלה היתה שותפה מלאה ובכך שמרה על רצף ויישור קו כל העת מול כיתתה מבחינה לימודית.

“ניפגש היא ניצחון על הבדידות”

“בעזרת ניפגש ניצחתי את הבדידות” מספרת אריאלה. “בשנתיים בהן נאבקתי במחלה לא יכולתי להיות בבית הספר או להיפגש עם חברים. עם ניפגש לא הרגשתי בודדה, ושמרתי על קשר עם תלמידי הכיתה”, הקשר היומיומי עם כיתתה נתן לאריאלה אפשרות לשמוע את החוויות שחווים התלמידים ולשתף אותם בתחושות וברגשות שלה. “החברים עזרו לי לנצח מהר יותר את המחלה”, היא מוסיפה. בנוסף מספרת אריאלה כי התקשורת באמצעות ניפגש לא גרמה לה לרצות לתקשר עם חבריה רק באופן וירטואלי אלא להיפך – יצרה תאבון רב יותר לפגוש אותם בכיתה ולשחק עימם בחצר בית הספר. השמירה על קשר רציף אפשרה לה לחוות את החזרה לבית הספר בצורה חלקה יותר כשהיא מעורה במתרחש בכיתה, וכאשר חזרה בסופו של דבר ללימודים התקבלה על ידי התלמידים בשמחה ובזרועות פתוחות ללא כל מבוכה וריחוק מצידם.