ניפגש בחינוך המיוחד

“אני לא יודעת אם אני הראשונה שפרצתי את הדרך – לשלב את ניפגש בחינוך המיוחד, אבל כך או אחרת אני מקווה שכיתות נוספות של חינוך מיוחד יצטרפו. התלמידים שלי פשוט פורחים בניפגש”. כך אומרת ענבל גל, מחנכת כיתת חינוך מיוחד בבית ספר אלון בחיפה, שיזמה את שילוב כיתתה בניפגש. “ביקשתי להצטרף דווקא בגלל שהם תלמידי חינוך מיוחד. חיפשתי כלי חברתי שיאתגר את תלמידיי, יעניין אותם ואולי אף ירחיק אותם מהפייסבוק. חיפשתי כלי חברתי, כלי שיאפשר גם לילדים פחות ווברליים להתבטא”.

שבוע לפני תחילת החופש הגדול חשפה ענבל את תלמידיה לניפגש מתוך מטרה שהם יכירו אותה, יתלהבו וישתמשו בה במהלך החופש. “התלמידים שלי לא גרים בהכרח בסביבת בית הספר. הם מגיעים לבית הספר במוניות מכל רחבי העיר ואין להם אפשרות או נגישות להיפגש זה עם זה מעבר לשעות הלימודים. הקשר ביניהם באמצעות ניפגש – חשוב”.

ענבל הציגה בשיעור הפתיחה את האפשרויות שיש בניפגש, הסבירה שזו סביבה מוגנת ואפשרה לתלמידים לתרגל את העבודה בניפגש. “עברנו יחד את תהליך הרישום, שינינו את תמונת הפרופיל, פתחנו עמודים חדשים. הם מאוד מאוד אהבו את זה, ניסו, רצו, שאלו שאלות, החליפו תמונות, חזרו לביתם והמשיכו לעבוד. רואים שטוב להם בניפגש”.

למרות החופש הגדול ענבל ממשיכה לשמור על קשר עם תלמידיה באמצעות ניפגש. “אני עוקבת אחרי הפעילות”, היא מסבירה, ” אני רואה שהם פותחים דפים חדשים ושהם פעילים, אני כותבת להם בפטפטת וגם הודעות. יש לי אפשרות גם לראות מי קרא את ההודעות שלי. זה עובד נהדר”.

בעיצומו של החופש ענבל מתכננת כבר במרץ את המשך הפעילות ואת שנת הלימודים הבאה. “אני מתכננת לבקש מהם לבנות משחקים שיתופיים ולשחק במשחקים שיבנו חבריהם. בשנה הבאה אמשיך את הפעילות ואם כיתות נוספות יצטרפו לניפגש – אפעל לכך שתלמידי הכיתה יציגו אותה בפני תלמידים אחרים”.

וכך, מפעילות פנים כיתתית ניפגש תאפשר אולי לתלמידי כיתתה של ענבל להפוך אף למובילים.

שרית יעקב.

2 thoughts on “ניפגש בחינוך המיוחד

Comments are closed.